Blahodárné účinky meditace

Když se řekne meditace, možná se ti vybaví mnich odněkud z Indie sedící s nohama překříženýma do tureckého sedu. Takhle bys ale s meditací byla až moc brzy hotová!

Meditace má nekonečno podob a dělat ji může úplně každý. Přestože existuje dělení na meditaci transcendentální, vipassanu nebo například tzv. mindfulness neboli posilování všímavosti a prožívání přítomného okamžiku, tyto druhy vůbec není potřeba znát, abys mohla meditovat taky.

Meditace může vypadat tak, jak to nejvíc vyhovuje tobě. Stačí se například jen na chvíli posadit, být v klidu, přestat myslet na všechny možné věci, co se ti honí hlavou, a prostě vypnout. Zkus se soustředit pouze na svůj dech. Poslouchat samu sebe. K tomu stačí i pouhých 3-5 minut denně. A velmi brzo uvidíš že i těchto pár minut ti může pomoct se spoustou věcí!

 

Teena_meditace(2)

 

1. Zmírnění stresu

Stres je nepřítelem snad každého. Proto je dobré s ním umět pracovat. Když jsme ve stresu, tak naše tělo vyplavuje stresový hormon kortizol. Ten v nadměrném množství způsobuje například nespavost, obezitu nebo deprese. Ale neboj, několik vědeckých studií jasně prokázalo, že stačí pár minut meditace denně a můžeš tomu lehce předejít.

 

2. Sebepoznání

Nevím, kdo vlastně jsem, ztrácím se sama v sobě… Co s tím? Výhodou meditace je, že ti pomůže v cestě k sebepoznání. Uspořádání svých myšlenek a schopnost rozeznávat ty škodlivé je klíčem k úspěchu. Pokud se každý den dokážeš soustředit chvilku jen sama na sebe, uvidíš, že časem se začneš poznávat mnohem líp!

 Teena_meditace

3. Boj s infekcemi

Bereš vitamíny na zvýšení imunity? Super! Je tu ale další možnost, jak imunitu posilovat. Ano, posilnění imunity je dalším z blahodárných účinků meditace! Při meditaci se zvyšuje počet bílých krvinek, které napomáhají v boji s infekcemi. To znamená, že z těla dokážou vypudit zánět, který sám o sobě snižuje funkci imunitního systému. Dokonce je prokázáno, že meditace předchází předčasnému stárnutí a vzniku rakoviny.

 

4. Intenzivnější soustředění

Jsi občas myšlenkami úplně jinde, než bys měla být? S tím ti meditace taky dokáže pomoct. Budeš více soustředěná, při testech ti to bude víc pálit, budeš produktivnější a všechno půjde hned líp! ???? Dokonce už po čtyřech dnech pravidelné meditace můžeš vypozorovat, že se líp soustředíš a dokážeš svoje myšlenky snáz krotit.

 

5. Kvalitnější spánek

Probouzení se uprostřed noci, neustálé převalování z boku na bok… Nikdy nekončící únava. Kvalitní a klidný spánek není ještě ztracený! Díky meditaci dokážeš uvolnit napětí v těle, a tím pomůžeš uvést tělo do klidného stavu, ve kterém se ti bude lépe usínat a spát.

 

Určitě stojí za to meditaci alespoň zkusit! Rozhodně se ničeho nemusíš bát. Opravdu stačí jen pár minut denně a uděláš pro sebe více, než si možná čekala!

Pokud meditaci zkusíš, tak se nám neboj ozvat, jak to jde. Budeme se těšit!