Blahodárné účinky meditace

Když se řekne meditace, možná se ti vybaví mnich odněkud z Indie sedící s nohama překříženýma do tureckého sedu. Takhle bys ale s meditací byla až moc brzy hotová!

Meditace má nekonečno podob a dělat ji může úplně každý. Přestože existuje dělení na meditaci transcendentální, vipassanu nebo například tzv. mindfulness neboli posilování všímavosti a prožívání přítomného okamžiku, tyto druhy vůbec není potřeba znát, abys mohla meditovat taky.

Meditace může vypadat tak, jak to nejvíc vyhovuje tobě. Stačí se například jen na chvíli posadit, být v klidu, přestat myslet na všechny možné věci, co se ti honí hlavou, a prostě vypnout. Zkus se soustředit pouze na svůj dech. Poslouchat samu sebe. K tomu stačí i pouhých 3-5 minut denně. A velmi brzo uvidíš že i těchto pár minut ti může pomoct se spoustou věcí!

 

Teena_meditace(2)

 

1. Zmírnění stresu

Stres je nepřítelem snad každého. Proto je dobré s ním umět pracovat. Když jsme ve stresu, tak naše tělo vyplavuje stresový hormon kortizol. Ten v nadměrném množství způsobuje například nespavost, obezitu nebo deprese. Ale neboj, několik vědeckých studií jasně prokázalo, že stačí pár minut meditace denně a můžeš tomu lehce předejít.

 

2. Sebepoznání

Nevím, kdo vlastně jsem, ztrácím se sama v sobě… Co s tím? Výhodou meditace je, že ti pomůže v cestě k sebepoznání. Uspořádání svých myšlenek a schopnost rozeznávat ty škodlivé je klíčem k úspěchu. Pokud se každý den dokážeš soustředit chvilku jen sama na sebe, uvidíš, že časem se začneš poznávat mnohem líp!

 Teena_meditace

3. Boj s infekcemi

Bereš vitamíny na zvýšení imunity? Super! Je tu ale další možnost, jak imunitu posilovat. Ano, posilnění imunity je dalším z blahodárných účinků meditace! Při meditaci se zvyšuje počet bílých krvinek, které napomáhají v boji s infekcemi. To znamená, že z těla dokážou vypudit zánět, který sám o sobě snižuje funkci imunitního systému. Dokonce je prokázáno, že meditace předchází předčasnému stárnutí a vzniku rakoviny.

 

4. Intenzivnější soustředění

Jsi občas myšlenkami úplně jinde, než bys měla být? S tím ti meditace taky dokáže pomoct. Budeš více soustředěná, při testech ti to bude víc pálit, budeš produktivnější a všechno půjde hned líp! ???? Dokonce už po čtyřech dnech pravidelné meditace můžeš vypozorovat, že se líp soustředíš a dokážeš svoje myšlenky snáz krotit.

 

5. Kvalitnější spánek

Probouzení se uprostřed noci, neustálé převalování z boku na bok… Nikdy nekončící únava. Kvalitní a klidný spánek není ještě ztracený! Díky meditaci dokážeš uvolnit napětí v těle, a tím pomůžeš uvést tělo do klidného stavu, ve kterém se ti bude lépe usínat a spát.

 

Určitě stojí za to meditaci alespoň zkusit! Rozhodně se ničeho nemusíš bát. Opravdu stačí jen pár minut denně a uděláš pro sebe více, než si možná čekala!

Pokud meditaci zkusíš, tak se nám neboj ozvat, jak to jde. Budeme se těšit!

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení